15 Haziran 2007 Cuma

Mijn Collega Detlev

Al eerder had ik jullie iets verteld over mijn collega Detlev (46, uit Duitsland) waarmee ik een kamer deel. Deze "jonge" geest met een onuitputtelijke (levens)wijsheid is een ware lopende encyclopedie wiens gezelschap mij veel heeft geleerd.

Op een gegeven moment begon ik me toch af te vragen waar deze levenswijsheid nou vandaan komt en dus vroeg ik hem of ik zijn CV mocht inzien (dat hij had meegenomen voor het afhandelen van zijn contract bij TUBITAK).

Toen ik zijn CV zag vielen mijn ogen bijna eruit. Mijn weledelgeleerde collega, reis- en kamergenoot blijkt drievoudig summa cum laude afgestudeerd te zijn in economie, arabistiek, geschiedenis en filosofie. Gepromoveerd in Arabische Filosofie (summa cum laude!!), spreekt frans, duits, engels, arabisch en een beetje Turks en heeft zowat de halve wereld afgereisd. Hij heeft ook een hele lijst exposities georganiseerd over de meest uiteenlopende interessante onderwerpen.

Mijn vraag waar al die wijsheid nou vandaan komt is inmiddels beantwoord, maar of het nou goed is geweest voor mijn ego.. tja dat is een ander verhaal..

mann wat voel ik me dommmm :)

Hiç yorum yok: