11 Haziran 2007 Pazartesi

ATE : Another Taxi Experience :)

De taxi's van Istanbul blijven een bron van avontuur voor mij. Ik denk dat je alleen al over wat je in de taxi's van Istanbul meemaakt boekdelen vol kunt schrijven. Ik heb vanochtend weer een ATE gehad.

Vanochtend toen we op de bushalte zaten te wachten op een taxi, stopte er één dus konden we die gelijk nemen. Het irritante altijd aan de taxi's hier is dat ze nooit briefjes van 50 YTL kunnen wisselen. Dus ik vroeg hem of hij terug had van 50, waarop hij antwoordde "Geef maar hier, ik wissel het wel onderweg". Ik dacht dat hij ergens onderweg ging stoppen en bij een winkel zou wisselen. Wist ik veel dat hij het letterlijk bedoelde!! Dus ergens halverwege in het drukke verkeer draaide hij zijn raam open en begon hij te schreeuwen en te zwaaien met het beriefje van 50 dat ik hem zonet had gegeven. De eerste taxichauffeur die voorbij kwam schudde zijn hoofd, de tweede taxi chaffeur zei "Het is al de tweede keer dat je het vraagt" op een geirriteerde toon en vervolgens bij de derde was het raak: een vrachtwagen die langskwam.

Ongelofelijk! Eenwildvreemde vrachtwagen! De bijrijder van de vrachtwagen draaide het raam open en nam het briefje aan. En geloof het of niet.. binnen enkele tellen floepte er een hand uit het raam met 2 briefjes van 20 en 1 van 10 YTL! Dit allemaal terwijl we gewoon reden met 50 km/uur ofzoiets. Ik stond gewoon met mijn mond open te kijken hoe deze transactie rijdend voltrok.

Istanbul.. De stad waar je je nooit zult vervelen !

Hiç yorum yok: